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Shiro

MMORPGItalia: Interview mit J. Todd Coleman November 2015

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Unsere Kollegen von MMORPGItalia.it haben Interview mit Creative Director J. Todd Coleman geführt und einige interessante Fragen beantwortet. Das Interview streckt sich von allgemeinen und grundlegenden Fragen zur Organisation und dem Publishing von Crowfall, bis hin zur Auslegung mancher Mechaniken des Spiels.

5658dfc26fca5_mmorpgitaliainterview.png.

Für all jene, die nicht die Zeit oder Lust habe das ganze Interview zu lesen, hier eine kurze Zusammenfassung:

MMORPG Interview TL;DR (to long; didn't read)

  • (#) Keine neuen Informationen zu den großen News im Dezember
    • Nur die wiederholende Aussage, dass die Ankündigung die Sicht auf das Spiel noch einmal um 180 Grad wenden kann.
  • (#) ArtCraft Entertainment, Inc. wird Crowfall auf dem europäischen und amerikanischen Markt selbst verwalten.
  • (#) Das Studio ist sehr gut im Zeitplan und wird das Veröffentlichungsdatum von Dezember 2016 voraussichtlich halten können.
  • (#) Keine detaillierte Antwort zum Unsichtbarkeitsmechanik (Stealth) von Archetypen / Charakteren.
  • (#) Geplant, aber noch nicht finalisiert, ist die Möglichkeit, dass Spieler auch bereits gestartete Kampagnen-Welten betreten können.
  • (#) Passives Training (neu seit Pre-Alpha 1.1) verbessert nur Fertigkeiten. Attribute (Stärke, Intelligenz, etc.) werden durch die Auswahl des Archetypen und mit Hilfe von Runensteinen festgelegt.
  • (#) Spielertötungen (engl. Player Kills [PK]) haben Auswirkungen auf die wirtschaftlichen/politischen/sozialen Aspekte des Spiels, bringen aber keine Charakterverbesserungen (Attribute, Fertigkeiten, Levelaufstieg, etc.). Es gibt jedoch einen Schnittpunkt zwischen wirtschaftlichen und charakterlichen Verbesserungen: Die Items oder Ressourcen. Andeutung auf Dezember Ankündigung.

Legende: Neu/Interessant | Interessant (evtl. bereits vergessen) | Bekannt/Unwichtig

Originalmeldung aus dem offiziellen Forum

    Zitat

    1) You can give some anticipations about the “big reveal” of December? It regards the Hunger?
    The “reveal” coming in December is the method by which we tied together a handful of the disparate game systems.  It will answer a few questions that we’ve been reluctant to answer (mostly because the design was in flux) and as a bonus it ties really well into the games’ narrative.
    I will say that it’s a very different approach than players are used to, i.e. players who are coming from traditional fantasy MMOs.  As a result, some people are going to love it, some won’t like it at all… and many will be cautious until they can see how it actually plays out in the game.

    2) Europe and US market will be the same or you will have a different publisher? And if different will the game be always the same (patch released in the same time etc)
    Our current plan is to self-publish in both the U.S. and in Europe.  This is more than just a vague intent; we have already created a German version of our website, and we are currently making it a point to run Alpha tests on local servers in Frankfurt.  
    We chose Germany first for the most obvious reason; that’s where we have the most EU backers right now.  The other counties (and languages) are in our plan, and will be launched in due time!

    3) Are you still confident of being able to launch the game to December 2016? In this case, how many features will be present to release?
    We take our dates very seriously.  So far, we have promised two milestones (the Combat Pre-alpha test 1 in September and test 2 in November) and we have hit both of them. I would love to guarantee that we will always make every date, but of course that is not possible.  The best that I can say is: we have an excellent track record so far, and we have every intention of continuing it.
    In terms of priority of development, our first goal is to build out the Campaign world systems, as this is the heart of the game.  Then the EK, which will come online in parts (as much of this work relates to world-build tools, which we need for CWs, also) and lastly, we will focus on the “meta-game” systems that tie everything together.  

    4) How will work the Stealth?
    We haven’t announced the details of the stealth system, yet.  But it is something that we are working on, and I think it’s going to be very cool.  The “cat and mouse” game was one of my favorite parts of Shadowbane, and stealth can be a great way to engage players with a more solo-oriented play-style into your kingdom or nation.

    5) Players will enter into a started campaign or have to wait the beginning of a new campaign?
    My current expectation is that we likely allow players to have some mechanism for late entry into an existing Campaign, though we may need to give them a “entry penalty” and adjust the potential rewards accordingly.  This is something that I would like leave open for debate and discussion, because we may have to change the design depending on player behaviour across multiple campaigns.  The one thing that I don’t (and can’t!) know is: how popular will this game be?  That has a direct impact on the number of Campaigns that are starting at any given time.
    On the good side, it should be fairly simple to make adjustments in this area, if we feel that the Campaign locking rules are either too loose, or too stringent.

    6) The passive training also works for statistics (strength, intelligence, etc.)? Otherwise, how to increase them?
    Passive training is used to increase skills; attributes are determined by a combination of your archetype and any runestones (ability or discplines) that you have attached to your character.

    7) If i want to do the Pk it will bring me some advantages or disadvantages?
    Yes — though the gains are economic and social/political.  In terms of character advancement, remember that skills are increased via the passive training system. There is an intersection point between PvP combat and character advancement, but it is in the form of physical items: equipment and resources, obvious, but also more permanent increases (in the form of Runestones).  
    Oops — we just tripped over part of the game system reveal coming in December.  I guess that’s all I can say, for now. ;p

    Was sagt du zu der optimistischen Einstellung von Todd Coleman bezüglich des Veröffentlichungstermins? Was erwartest Du Dir von der Dezember Ankündigung?

    Quelle: Offizielles Forum


    Ganzen Artikel lesen

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    Hab schon neulich mit Finkregh im Discord das Thema mit der Veröffentlichung gehabt. Erfahrungsgemäß (andere MMO'S) wird es wieder mindestens ein halbes Jahr nach hinten gerückt. Aber natürlich lasse ich mich sehr gern eines besseren Belehren. Wer weiss schon was sie alles auf ihren Platte Fertig haben und uns bald zeigen werden. Trotzdem bleibe ich etwas Skeptisch mit dem Termin. Wirkt mir zu Früh.

    Sonst ne schöne Zusammenfassung.

    Achja und da hat sich ein uns bekannter Goblin eingeschlichen wie mir scheint ;)

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    Ja, herzlich Willkommen @JamesGoblin! :)

    Ich finde auch, dass der Entwicklungszeitraum mit knapp 2 Jahren echt eng bemessen ist, aber ich lass mich gerne überraschen. Immerhin muss ich sagen, dass vom Ende der Kickstarter Kampagne bis zu den ersten spielbaren Tests auch nur wenig Zeit vergangen ist und diese doch schon sehr ansehnlich waren. 

    • Like 1

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    51 minutes ago, Shiro said:

    Ja, herzlich Willkommen @JamesGoblin! :)

    Ich finde auch, dass der Entwicklungszeitraum mit knapp 2 Jahren echt eng bemessen ist, aber ich lass mich gerne überraschen. Immerhin muss ich sagen, dass vom Ende der Kickstarter Kampagne bis zu den ersten spielbaren Tests auch nur wenig Zeit vergangen ist und diese doch schon sehr ansehnlich waren. 

    Danke! =)

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