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Shiro

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  1. News, neue Bestie und Klassen & Völker nun am Live Server - es tut sich also einiges in Crowfall! :)

  2. Werkstätten und Anleitungen

    Im vergangenen Jahr gab es wenig bis keine Zeit, das Handwerkssystem noch einmal zu überarbeiten. Da das Handwerk jedoch eines der wichtigsten Features von Crowfall ist (immerhin hängt die komplette Wirtschaft irgendwie davon ab), war auch ArtCraft Entertainment immer klar, dass es irgendwann umstrukturiert werden musste. Mit den folgenden Änderungen werden dem Gameplay ein paar wichtige Aspekte hinzugefügt. Außerdem kommt hier auch die Vision von ACE bezüglich Handwerk noch einmal zum Vorschein, da alle Systeme noch einmal überarbeitet wurden, um ihnen mehr Tiefe zu verleihen und sie für den Launch aufzupolieren. Werkstätten Was ist eine Werkstatt? Im einfachsten Sinne handelt es sich dabei um Orte, an denen bestimmte Handwerksanleitungen freigeschaltet und ausgeführt werden können. Je nach Handwerk sind diese thematisch gestaltet, also beispielsweise als Schmiede oder Alchemielabor. Zur Regelung des Zugangs zu diesen Orten hatten ACE vor einiger Zeit einen Prototypen entwickelt. Die Idee dahinter war, dass sich die Spieler an einem bestimmten Ort befinden mussten, um ihr Handwerk auszuüben. Bei Anleitungen der Kochkunst des Überlebenskünstlers, für die man in der Nähe eines Lagerfeuers stehen musste, konntest Du das vielleicht schon direkt beobachten. Befand man sich nicht in der Nähe eines Lagerfeuers, erlaubte einem die Handwerksanleitung einfach nicht, etwas herzustellen. Der Prototyp erfüllte seine Aufgabe, d. h. man musste an einer bestimmten Stelle stehen, verlieh einem jedoch keine neue Anleitungen. Kürzlich haben sich die Entwickler diesen Prototypen nun noch einmal vorgenommen und ihn um ein paar Features erweitert. Diese Features drehen sich hauptsächlich um Folgendes: Nachrüsten des Prototypen auf das aktuell geltende Interaktionsmodell „F für Interaktion“, Einschränkung der Anleitungsarten, die in einer bestimmten Werkstatt ausgeführt werden können, und Freischalten oder Anzeigen von Handwerksanleitungen auf Grundlage der Fertigkeiten, die ein Spieler ausgebildet hat. Außerdem gibt es nun verschiedene Versionen der gleichen Werkstatt, sodass man eine bestimmte Art der Werkstatt benötigt, um die verschiedenen Stufen der Anleitungen auszuführen (z. B. „Hier können nur mittlere Anleitungen hergestellt werden“ oder „Hier können mittlere und fortgeschrittene Anleitungen hergestellt werden“). Anleitungsarten Einen Moment mal, Freischaltung mittlerer Anleitungen? Was für ein Zaubertrick ist das denn nun wieder!? Jetzt, da mehrere Anleitungsarten eingeführt wurden, kann ArtCraft Entertainment diese je nach Spielerfortschritt in den Fertigkeitenbäumen zugänglich machen. Diese Zuordnung benutzt man derzeit auch, um zu bestimmen, wo die Spieler die jeweilige Anleitung ausführen kann. Zum Beispiel: Zu Beginn erhalten die Spieler Zugang zu allen einfachen Handwerksanleitungen. Diese können überall „in freier Wildbahn“ durch Öffnen der Handwerks-UI (J-Taste) verwendet werden. Mit den einfachen Anleitungen können alle anfänglichen Werkzeuge, Waffen und Rüstungen hergestellt werden. Für diesen Anleitungen werden normalerweise sehr einfache Materialien wie Schlacke und Knüppelholz benötigt. Mittlere Anleitungen sind eine neue Anleitungsart. Diese werden zwar allen Spielern (aller Fertigkeitenstufen) angezeigt, können jedoch nur benutzt werden, wenn eine richtige Werkstatt benutzt wird. Für die mittleren Anleitungen werden bestimmte Ressourcen wie Kupfer und Eisen benötigt. Außerdem ermöglichen sie bestimmte Arten des Experimentierens. Allerdings verleihen diese Anleitungen den hergestellten Waren nicht das komplette Spektrum an Attributen. Zweck dieser mittleren Anleitungen ist es, den Spielern bis zu einem gewissen Grad Upgrades zu ermöglichen, die sie selber durchführen können (ohne die Notwendigkeit eines ausgiebigen Trainings), und ihnen zu zeigen, wie die Werkstätten funktionieren. Fortgeschrittene Anleitungen stehen nur Spielern zur Verfügung, die einen bestimmten Fortschritt in den Fertigkeitenbäumen vorweisen können. Bei den fortgeschrittenen Waffenanleitungen müssen die Spieler zunächst den ersten Fertigkeitenbereich im Fertigkeitenbaum der Schmiedekunst-Grundlagen trainieren, bevor sie bei der Verwendung einer Werkstatt Zugang zu den fortgeschrittenen Anleitungen erhalten. Nicht alle Anleitungen werden über mittlere und fortgeschrittene Versionen verfügen. So werden ein paar Handwerksarten (Nekromantie, Juwelenschleifen und Alchemie) über Anleitungen verfügen, die nur als fortgeschrittene Anleitungen ausgeführt werden können. Wichtige Standorte Teil dieses Updates ist das Platzieren dieser neuen Werkstätten an bestimmten strategischen Standorten auf der Karte. So werden alle Brückenköpfe über eine bestimmte und beschränkte Anzahl und Auswahl von Werkstätten verfügen. Allerdings werden dort nur mittlere Waffen- und Rüstungsanleitungen verfügbar sein. Für die fortgeschrittenen Anleitungen müssen sich die Handwerker zu den Forts und Kastellen begeben, die sich im Besitz ihres Teams oder ihrer Fraktion befinden. Wie Du Dir vorstellen kannst, gibt diese Neuerung am Gameplay den Teams einen ziemlich guten Grund, Forts und Kastelle zu erobern und zu verteidigen (das bedeutet wiederum, dass ACE sich auch den Eroberungs- und Belagerungsmechaniken noch einmal zuwenden muss). Doch das ist noch nicht alles! Dies ist nur der erste Schritt der Komplettüberholung des Handwerksystems! Ähnlich wie bei der Überarbeitung der Fertigkeiten und des Zauberbuchs kannst Du auch hier noch jede Menge Änderungen erwarten. Hier schon einmal ein kleiner Vorgeschmack der neuen Handwerks-UI, um Dir zu zeigen, wo man in etwa hinmöchte. Außerdem hat ACE noch andere handwerksbezogene Systeme in der Pipeline, wie beispielsweise Händler und Gold im Besitz von Spielern ... alles Features, die im weitesten Sinne unter dem Begriff der „spielergesteuerten Wirtschaft“ zusammengefasst werden können. Danach wird man sich dann Dingen wie Fabriken und Karawanen zuwenden, die das System so richtig zur Geltung bringen werden. Ach, und die Fehlerschleife beim Experimentieren und Herstellen wird natürlich auch behoben. Ewige Königreiche Die entsprechenden Urkunden für alle Werkstätten wurden hinzugefügt, die nun an bestimmten Stellen in Pavillons, Hütten, Villen und Herrenhäusern platziert werden können. Die Anleitungen für diese Gebäude sind nun erhältlich. Sobald Du die erforderlichen Ressourcen zusammenhast, kannst Du nun also in der Geborgenheit Deiner Ewigen Königreiche mit der Herstellung beginnen. TL;DR Mit der Einführung von Werkstätten im Spiel eröffnen sich sowohl für Handwerker als auch für Kämpfer ganz neue Möglichkeiten im Gameplay. Mit den Werkstätten gewinnen Forts und Kastelle an Bedeutung. ArtCraft Entertainment ist (noch lange) nicht fertig mit der Überarbeitung des Handwerksystems. Es ist allerdings ein solider erster Schritt ist, nicht wahr? Freust Du Dich auf die Neuerungen im Handwerk? Was hältst Du von ACE System der standortgebundenen Werkstätten? Ganzen Artikel lesen
  3. Werkstätten und Anleitungen

    Im vergangenen Jahr gab es wenig bis keine Zeit, das Handwerkssystem noch einmal zu überarbeiten. Da das Handwerk jedoch eines der wichtigsten Features von Crowfall ist (immerhin hängt die komplette Wirtschaft irgendwie davon ab), war auch ArtCraft Entertainment immer klar, dass es irgendwann umstrukturiert werden musste. Mit den folgenden Änderungen werden dem Gameplay ein paar wichtige Aspekte hinzugefügt. Außerdem kommt hier auch die Vision von ACE bezüglich Handwerk noch einmal zum Vorschein, da alle Systeme noch einmal überarbeitet wurden, um ihnen mehr Tiefe zu verleihen und sie für den Launch aufzupolieren. Werkstätten Was ist eine Werkstatt? Im einfachsten Sinne handelt es sich dabei um Orte, an denen bestimmte Handwerksanleitungen freigeschaltet und ausgeführt werden können. Je nach Handwerk sind diese thematisch gestaltet, also beispielsweise als Schmiede oder Alchemielabor. Zur Regelung des Zugangs zu diesen Orten hatten ACE vor einiger Zeit einen Prototypen entwickelt. Die Idee dahinter war, dass sich die Spieler an einem bestimmten Ort befinden mussten, um ihr Handwerk auszuüben. Bei Anleitungen der Kochkunst des Überlebenskünstlers, für die man in der Nähe eines Lagerfeuers stehen musste, konntest Du das vielleicht schon direkt beobachten. Befand man sich nicht in der Nähe eines Lagerfeuers, erlaubte einem die Handwerksanleitung einfach nicht, etwas herzustellen. Der Prototyp erfüllte seine Aufgabe, d. h. man musste an einer bestimmten Stelle stehen, verlieh einem jedoch keine neue Anleitungen. Kürzlich haben sich die Entwickler diesen Prototypen nun noch einmal vorgenommen und ihn um ein paar Features erweitert. Diese Features drehen sich hauptsächlich um Folgendes: Nachrüsten des Prototypen auf das aktuell geltende Interaktionsmodell „F für Interaktion“, Einschränkung der Anleitungsarten, die in einer bestimmten Werkstatt ausgeführt werden können, und Freischalten oder Anzeigen von Handwerksanleitungen auf Grundlage der Fertigkeiten, die ein Spieler ausgebildet hat. Außerdem gibt es nun verschiedene Versionen der gleichen Werkstatt, sodass man eine bestimmte Art der Werkstatt benötigt, um die verschiedenen Stufen der Anleitungen auszuführen (z. B. „Hier können nur mittlere Anleitungen hergestellt werden“ oder „Hier können mittlere und fortgeschrittene Anleitungen hergestellt werden“). Anleitungsarten Einen Moment mal, Freischaltung mittlerer Anleitungen? Was für ein Zaubertrick ist das denn nun wieder!? Jetzt, da mehrere Anleitungsarten eingeführt wurden, kann ArtCraft Entertainment diese je nach Spielerfortschritt in den Fertigkeitenbäumen zugänglich machen. Diese Zuordnung benutzt man derzeit auch, um zu bestimmen, wo die Spieler die jeweilige Anleitung ausführen kann. Zum Beispiel: Zu Beginn erhalten die Spieler Zugang zu allen einfachen Handwerksanleitungen. Diese können überall „in freier Wildbahn“ durch Öffnen der Handwerks-UI (J-Taste) verwendet werden. Mit den einfachen Anleitungen können alle anfänglichen Werkzeuge, Waffen und Rüstungen hergestellt werden. Für diesen Anleitungen werden normalerweise sehr einfache Materialien wie Schlacke und Knüppelholz benötigt. Mittlere Anleitungen sind eine neue Anleitungsart. Diese werden zwar allen Spielern (aller Fertigkeitenstufen) angezeigt, können jedoch nur benutzt werden, wenn eine richtige Werkstatt benutzt wird. Für die mittleren Anleitungen werden bestimmte Ressourcen wie Kupfer und Eisen benötigt. Außerdem ermöglichen sie bestimmte Arten des Experimentierens. Allerdings verleihen diese Anleitungen den hergestellten Waren nicht das komplette Spektrum an Attributen. Zweck dieser mittleren Anleitungen ist es, den Spielern bis zu einem gewissen Grad Upgrades zu ermöglichen, die sie selber durchführen können (ohne die Notwendigkeit eines ausgiebigen Trainings), und ihnen zu zeigen, wie die Werkstätten funktionieren. Fortgeschrittene Anleitungen stehen nur Spielern zur Verfügung, die einen bestimmten Fortschritt in den Fertigkeitenbäumen vorweisen können. Bei den fortgeschrittenen Waffenanleitungen müssen die Spieler zunächst den ersten Fertigkeitenbereich im Fertigkeitenbaum der Schmiedekunst-Grundlagen trainieren, bevor sie bei der Verwendung einer Werkstatt Zugang zu den fortgeschrittenen Anleitungen erhalten. Nicht alle Anleitungen werden über mittlere und fortgeschrittene Versionen verfügen. So werden ein paar Handwerksarten (Nekromantie, Juwelenschleifen und Alchemie) über Anleitungen verfügen, die nur als fortgeschrittene Anleitungen ausgeführt werden können. Wichtige Standorte Teil dieses Updates ist das Platzieren dieser neuen Werkstätten an bestimmten strategischen Standorten auf der Karte. So werden alle Brückenköpfe über eine bestimmte und beschränkte Anzahl und Auswahl von Werkstätten verfügen. Allerdings werden dort nur mittlere Waffen- und Rüstungsanleitungen verfügbar sein. Für die fortgeschrittenen Anleitungen müssen sich die Handwerker zu den Forts und Kastellen begeben, die sich im Besitz ihres Teams oder ihrer Fraktion befinden. Wie Du Dir vorstellen kannst, gibt diese Neuerung am Gameplay den Teams einen ziemlich guten Grund, Forts und Kastelle zu erobern und zu verteidigen (das bedeutet wiederum, dass ACE sich auch den Eroberungs- und Belagerungsmechaniken noch einmal zuwenden muss). Doch das ist noch nicht alles! Dies ist nur der erste Schritt der Komplettüberholung des Handwerksystems! Ähnlich wie bei der Überarbeitung der Fertigkeiten und des Zauberbuchs kannst Du auch hier noch jede Menge Änderungen erwarten. Hier schon einmal ein kleiner Vorgeschmack der neuen Handwerks-UI, um Dir zu zeigen, wo man in etwa hinmöchte. Außerdem hat ACE noch andere handwerksbezogene Systeme in der Pipeline, wie beispielsweise Händler und Gold im Besitz von Spielern ... alles Features, die im weitesten Sinne unter dem Begriff der „spielergesteuerten Wirtschaft“ zusammengefasst werden können. Danach wird man sich dann Dingen wie Fabriken und Karawanen zuwenden, die das System so richtig zur Geltung bringen werden. Ach, und die Fehlerschleife beim Experimentieren und Herstellen wird natürlich auch behoben. Ewige Königreiche Die entsprechenden Urkunden für alle Werkstätten wurden hinzugefügt, die nun an bestimmten Stellen in Pavillons, Hütten, Villen und Herrenhäusern platziert werden können. Die Anleitungen für diese Gebäude sind nun erhältlich. Sobald Du die erforderlichen Ressourcen zusammenhast, kannst Du nun also in der Geborgenheit Deiner Ewigen Königreiche mit der Herstellung beginnen. TL;DR Mit der Einführung von Werkstätten im Spiel eröffnen sich sowohl für Handwerker als auch für Kämpfer ganz neue Möglichkeiten im Gameplay. Mit den Werkstätten gewinnen Forts und Kastelle an Bedeutung. ArtCraft Entertainment ist (noch lange) nicht fertig mit der Überarbeitung des Handwerksystems. Es ist allerdings ein solider erster Schritt ist, nicht wahr?
  4. Zum Jahresende lenkt ArtCraft Entertainment die Aufmerksamkeit schon einmal auf nächstes Jahr – und auf die nächste Phase des Unternehmens. 2018 stehen eine Reihe von Veränderungen bevor – die Entwicklung von Crowfall® bewegt sich in Riesenschritten auf die Beta zu (und natürlich den anschließenden Launch), eine massive Anstrengung zur Vorbereitung des Live-Betriebs, ein verstärkter Fokus auf Marketing und PR – und, natürlich, eine Überprüfung des Angebots (mit anderen Worten, was man im Shop anbietet, sobald das Spiel live geht). Die letzten zwei Jahre haben die Entwickler das Spiel mithilfe des Crowdfundings (und Investitionen des Unternehmens) finanziert. Jetzt, da der Launch immer näherrückt, möchte man das Projekt langsam vom Verkauf von Pledge-Paketen auf den Verkauf von Vorbestellungen für das Spiel umstellen. Am 31. Dezember werden daher alle Pledge-Pakete von 2017 sowie die Mehrheit der angebotenen Parzellen- und Festungspakete aus dem Shop entfernt. Im Grunde genommen wird alles mit einem Preis von über 200 USD aus dem Katalog virtueller Gegenstände entfernt. (Weitere Einzelheiten findet ihr in den FAQ unten.) Ende Januar wird man dann die Preise für so gut wie alle Gegenstände in unserem Shop auf eine Mikrotransaktionswährung (sogenannte Kronen) umstellen, die in etwa so wie alle anderen Währungen in Online-Spielen funktioniert. Dabei werden die Preise aller virtuellen Gegenstände in Kronen ausgezeichnet, wohingegen digitale und physische Kopien des Spiels, VIP-Tickets und eine paar andere Dienstleistungen weiterhin über Preise in realer Währung verfügen werden. Alle bestehenden Guthaben werden bei der Umstellung in Kronen umgewandelt, zum höchsten von ArtCraft angebotenen Wechselkurs. Das Jahr mag vielleicht langsam und beschaulich ausklingen, das Crowfall-Team arbeitet jedoch auf Hochtouren, um 5.3 so schnell wie möglich live gehen zu lassen. Ein paar große Updates dürfte man bei ACE für Dezember auch noch in petto haben … also bleib dran! Fragen? Hier eine kurze FAQ mit ein paar Fragen, die Du Dir vielleicht stellen könntet. Was ist der Unterschied zwischen einem Pledge-Paket und einem Vorbestellungspaket? Was genau ändert sich am Shop? Kurz gesagt bedeutet diese Änderung, dass man: alle „kostspieligen“ Pakete (und Gegenstände) aus dem Shop entfernt und viele der verbleibenden „kostengünstigen“ Pakete in kleinere Einzelteile zerlegt. Diese Parzellen, Festungen und Gegenstände sind natürlich weiterhin im Spiel erhältlich. Du musst sie Dir nun einfach durchs Spielen verdienen. Kann ich das Spiel immer noch im Vorhinein erwerben und Zugang zum Spieltest erhalten? Ja. Sobald ArtCraft Entertainment Inc. die Pledge-Pakete entfernt, werden stattdessen drei verschiedene Vorbestellungspakete angeboten. Die genauen Preise werden zu einem späteren Zeitpunkt bekannt geben, Du kannst aber davon ausgehen, dass sie etwa 50 bis 200 USD kosten werden. Auch die Sammleredition wird es weiterhin für 179 USD geben. Dieser Preis wird nächstes Jahr jedoch steigen. Vor dem Launch wird sie zudem wahrscheinlich ganz entfernt werden. Mit dem Kauf aller oben genannten Gegenstände erhältst Du umgehend Zugang zur LIVE-Spieltestumgebung. (Zu diesem Zeitpunkt wird LIVE alle Spieler der Testgruppen Pre-Alpha 1 bis Beta 3 umfassen). Welche Gegenstände werden aus dem Shop entfernt? Ab dem 31. Dezember werden folgende Gegenstände aus dem Shop ENTFERNT: ALLE Pakete mit Gildenfestungen Alle Parzellen mit einem Preis von über 200 USD Alle Gebäude mit einem Preis von über 200 USD Alle Bausets (Festungsmauern und -türme) mit einem Preis von über 200 USD Wird es neue Gegenstände im Shop geben? Ja. ACE wird dem Shop ein paar neue Gegenstände und Sets hinzufügen – diese Pakete werden jedoch sehr viel kleiner und kostengünstiger sein. Außerdem werden diese Neuzugänge, wie bisher, auf kosmetische und Baugegenstände beschränkt sein, die ausschließlich in den Ewigen Königreichen verwendet werden können (also in Welten, die sich im Besitz von Spielern und Gilden befinden). In die Kampagnenwelten können sie nicht importiert werden. Bedeutet das, dass ich keine Burgen, Bergzitadellen oder Imperialen Paläste erwerben kann? Diese Festungen werden weiterhin im Spiel erhältlich sein (und können dort anhand von Ressourcen gebaut werden), im Shop können sie aber nicht mehr erworben werden. Werde ich meine bisherigen Belohnungen trotzdem erhalten? Selbstverständlich. Die vor dieser Umstellung erworbenen Pledge-Pakete sind nicht davon betroffen. Weitere Fragen? Wenn ihr noch weitere Fragen habt, könnt ihr diese gerne in den Foren posten oder euch per E-Mail unter support@crowfall.com an ACE wenden.
  5. Zum Jahresende lenkt ArtCraft Entertainment die Aufmerksamkeit schon einmal auf nächstes Jahr – und auf die nächste Phase des Unternehmens. 2018 stehen eine Reihe von Veränderungen bevor – die Entwicklung von Crowfall® bewegt sich in Riesenschritten auf die Beta zu (und natürlich den anschließenden Launch), eine massive Anstrengung zur Vorbereitung des Live-Betriebs, ein verstärkter Fokus auf Marketing und PR – und, natürlich, eine Überprüfung des Angebots (mit anderen Worten, was man im Shop anbietet, sobald das Spiel live geht). Die letzten zwei Jahre haben die Entwickler das Spiel mithilfe des Crowdfundings (und Investitionen des Unternehmens) finanziert. Jetzt, da der Launch immer näherrückt, möchte man das Projekt langsam vom Verkauf von Pledge-Paketen auf den Verkauf von Vorbestellungen für das Spiel umstellen. Am 31. Dezember werden daher alle Pledge-Pakete von 2017 sowie die Mehrheit der angebotenen Parzellen- und Festungspakete aus dem Shop entfernt. Im Grunde genommen wird alles mit einem Preis von über 200 USD aus dem Katalog virtueller Gegenstände entfernt. (Weitere Einzelheiten findet ihr in den FAQ unten.) Ende Januar wird man dann die Preise für so gut wie alle Gegenstände in unserem Shop auf eine Mikrotransaktionswährung (sogenannte Kronen) umstellen, die in etwa so wie alle anderen Währungen in Online-Spielen funktioniert. Dabei werden die Preise aller virtuellen Gegenstände in Kronen ausgezeichnet, wohingegen digitale und physische Kopien des Spiels, VIP-Tickets und eine paar andere Dienstleistungen weiterhin über Preise in realer Währung verfügen werden. Alle bestehenden Guthaben werden bei der Umstellung in Kronen umgewandelt, zum höchsten von ArtCraft angebotenen Wechselkurs. Das Jahr mag vielleicht langsam und beschaulich ausklingen, das Crowfall-Team arbeitet jedoch auf Hochtouren, um 5.3 so schnell wie möglich live gehen zu lassen. Ein paar große Updates dürfte man bei ACE für Dezember auch noch in petto haben … also bleib dran! Fragen? Hier eine kurze FAQ mit ein paar Fragen, die Du Dir vielleicht stellen könntet. Was ist der Unterschied zwischen einem Pledge-Paket und einem Vorbestellungspaket? Was genau ändert sich am Shop? Kurz gesagt bedeutet diese Änderung, dass man: alle „kostspieligen“ Pakete (und Gegenstände) aus dem Shop entfernt und viele der verbleibenden „kostengünstigen“ Pakete in kleinere Einzelteile zerlegt. Diese Parzellen, Festungen und Gegenstände sind natürlich weiterhin im Spiel erhältlich. Du musst sie Dir nun einfach durchs Spielen verdienen. Kann ich das Spiel immer noch im Vorhinein erwerben und Zugang zum Spieltest erhalten? Ja. Sobald ArtCraft Entertainment Inc. die Pledge-Pakete entfernt, werden stattdessen drei verschiedene Vorbestellungspakete angeboten. Die genauen Preise werden zu einem späteren Zeitpunkt bekannt geben, Du kannst aber davon ausgehen, dass sie etwa 50 bis 200 USD kosten werden. Auch die Sammleredition wird es weiterhin für 179 USD geben. Dieser Preis wird nächstes Jahr jedoch steigen. Vor dem Launch wird sie zudem wahrscheinlich ganz entfernt werden. Mit dem Kauf aller oben genannten Gegenstände erhältst Du umgehend Zugang zur LIVE-Spieltestumgebung. (Zu diesem Zeitpunkt wird LIVE alle Spieler der Testgruppen Pre-Alpha 1 bis Beta 3 umfassen). Welche Gegenstände werden aus dem Shop entfernt? Ab dem 31. Dezember werden folgende Gegenstände aus dem Shop ENTFERNT: ALLE Pakete mit Gildenfestungen Alle Parzellen mit einem Preis von über 200 USD Alle Gebäude mit einem Preis von über 200 USD Alle Bausets (Festungsmauern und -türme) mit einem Preis von über 200 USD Wird es neue Gegenstände im Shop geben? Ja. ACE wird dem Shop ein paar neue Gegenstände und Sets hinzufügen – diese Pakete werden jedoch sehr viel kleiner und kostengünstiger sein. Außerdem werden diese Neuzugänge, wie bisher, auf kosmetische und Baugegenstände beschränkt sein, die ausschließlich in den Ewigen Königreichen verwendet werden können (also in Welten, die sich im Besitz von Spielern und Gilden befinden). In die Kampagnenwelten können sie nicht importiert werden. Bedeutet das, dass ich keine Burgen, Bergzitadellen oder Imperialen Paläste erwerben kann? Diese Festungen werden weiterhin im Spiel erhältlich sein (und können dort anhand von Ressourcen gebaut werden), im Shop können sie aber nicht mehr erworben werden. Werde ich meine bisherigen Belohnungen trotzdem erhalten? Selbstverständlich. Die vor dieser Umstellung erworbenen Pledge-Pakete sind nicht davon betroffen. Weitere Fragen? Wenn ihr noch weitere Fragen habt, könnt ihr diese gerne in den Foren posten oder euch per E-Mail unter support@crowfall.com an ACE wenden. Wie schätzt Du diesen Schritt ein? Wirst Du Dir vor Ablauf der Frist noch Gegenstände aus dem Shop zulegen? Ganzen Artikel lesen
  6. Patchnotes: 0.5.3.9

    General Fixed a bug with the equipment and disciplines that caused items to not refresh correctly. Updated Hollow Gatehouse in order to fix a collider issue. Fixed the issue of items and discipline tooltips going off screen. The issue of players not seeing certain chats due to having a period (.) in their name has been fixed. Addressed an issue that was causing players to teleport to the edge of the map when logging back into a campaign. User Interface Fixed the issue of having to spam the Esc key to bring up the Esc Menu. Known Issues General Harvesting weak points on Slag, Cobblestone, and Muskhog may appear off the node, especially on the smaller rocks and ores. Currently Skill Tree navigation is slow and is currently being investigated. Knight Chain Pull and Myrmidon Net Pull may not function correctly - a fix is currently being investigated. Z-Fighting/Sorting issues on buildings have been reported during internal playtests. Guinecean Burrow FX persist after going from Stealth to Survival Trays. Centaur scale size in character creation is very large. Motion Blur and Depth of Focus settings have been altered and may need some more adjusting. Floating rocks and trees at the edge of campaign parcels may appear. The Champion often slides an appreciable distance after landing from his Leap ability. Some parcels are displaying their default name. Harvesting doobers are falling or floating away from the drop source. A balance pass is still in the works for hippos. Current feeder requirements may change. Players have reported getting stuck and/or lagging on various steps throughout some of the campaign zones. Frame rate performance may be slightly lower. Videos have been removed until we can update them. Floating temples have been reported. To fix this issue exit to lobby and return to the campaign. Destruction of buildings may also cause post processing visual issues. Hellcats missing animation after running leap. AI can track and attack stealthed players. AI may be difficult to loot/skin due to a smaller loot radius. Templar LMB Attack without weapon is missing animation. Weapon disciplines that grant weapon equips will not be fully functional until animations are added. Players can encounter jumping issues when spam-jumping from higher elevations to lower ones. Ranger machine gun bug - a weird state in which the Ranger animation appears to get stuck in LMB animation. Pressing alt while the trade window is open permanently hides the trade window. User Interface Some players have reported inventory items not updating their reduced amount. This appears to be happening most frequently with deeds and resource items. Blue crow effect persisting after reviving has been reported to occur at times. Logging out and back in will fix this issue. Chat disconnects may occur. If this happens, just exit to the lobby and rejoin. Test patch client doesn’t close itself after the game is exited. Ganzen Patchnotiz lesen
  7. 0.5.3.9

    General Fixed a bug with the equipment and disciplines that caused items to not refresh correctly. Updated Hollow Gatehouse in order to fix a collider issue. Fixed the issue of items and discipline tooltips going off screen. The issue of players not seeing certain chats due to having a period (.) in their name has been fixed. Addressed an issue that was causing players to teleport to the edge of the map when logging back into a campaign. User Interface Fixed the issue of having to spam the Esc key to bring up the Esc Menu. Known Issues General Harvesting weak points on Slag, Cobblestone, and Muskhog may appear off the node, especially on the smaller rocks and ores. Currently Skill Tree navigation is slow and is currently being investigated. Knight Chain Pull and Myrmidon Net Pull may not function correctly - a fix is currently being investigated. Z-Fighting/Sorting issues on buildings have been reported during internal playtests. Guinecean Burrow FX persist after going from Stealth to Survival Trays. Centaur scale size in character creation is very large. Motion Blur and Depth of Focus settings have been altered and may need some more adjusting. Floating rocks and trees at the edge of campaign parcels may appear. The Champion often slides an appreciable distance after landing from his Leap ability. Some parcels are displaying their default name. Harvesting doobers are falling or floating away from the drop source. A balance pass is still in the works for hippos. Current feeder requirements may change. Players have reported getting stuck and/or lagging on various steps throughout some of the campaign zones. Frame rate performance may be slightly lower. Videos have been removed until we can update them. Floating temples have been reported. To fix this issue exit to lobby and return to the campaign. Destruction of buildings may also cause post processing visual issues. Hellcats missing animation after running leap. AI can track and attack stealthed players. AI may be difficult to loot/skin due to a smaller loot radius. Templar LMB Attack without weapon is missing animation. Weapon disciplines that grant weapon equips will not be fully functional until animations are added. Players can encounter jumping issues when spam-jumping from higher elevations to lower ones. Ranger machine gun bug - a weird state in which the Ranger animation appears to get stuck in LMB animation. Pressing alt while the trade window is open permanently hides the trade window. User Interface Some players have reported inventory items not updating their reduced amount. This appears to be happening most frequently with deeds and resource items. Blue crow effect persisting after reviving has been reported to occur at times. Logging out and back in will fix this issue. Chat disconnects may occur. If this happens, just exit to the lobby and rejoin. Test patch client doesn’t close itself after the game is exited.
  8. Patchnotes: 0.5.3.8

    General Racial discipline runes should no longer appear in player gravestones. Fixed the issue of players not being able to craft Mineral Hammer and similar harvest tools. Made adjustments to respawning harvestables that were causing players to get stuck. User Interface Players will no longer see the Edit Kingdom when they shouldn't or not see it when they should. Campaign More tweaks to wall resistances and catapult damage values. Guards should now correctly change faction when the parcel is claimed by growing a second Tree of Life. Respawn times for Ranger guards has been changed from 30 seconds to 5 minutes. Ranger Guards and personal banks are now neutral at campaign start and any point their associated parcel doesn't have an owner. Added inner guards to forts and keeps. Known Issues General Harvesting weak points on Slag, Cobblestone, and Muskhog may appear off the node, especially on the smaller rocks and ores. Currently Skill Tree navigation is slow and is currently being investigated. Knight Chain Pull and Myrmidon Net Pull may not function correctly - a fix is currently being investigated. Z-Fighting/Sorting issues on buildings have been reported during internal playtests. Guinecean Burrow FX persist after going from Stealth to Survival Trays. Centaur scale size in character creation is very large. Motion Blur and Depth of Focus settings have been altered and may need some more adjusting. Floating rocks and trees at the edge of campaign parcels may appear. The Champion often slides an appreciable distance after landing from his Leap ability. Some parcels are displaying their default name. Harvesting doobers are falling or floating away from the drop source. A balance pass is still in the works for hippos. Current feeder requirements may change. Players have reported getting stuck and/or lagging on various steps throughout some of the campaign zones. Frame rate performance may be slightly lower. Videos have been removed until we can update them. Floating temples have been reported. To fix this issue exit to lobby and return to the campaign. Destruction of buildings may also cause post processing visual issues. Hellcats missing animation after running leap. AI can track and attack stealthed players. AI may be difficult to loot/skin due to a smaller loot radius. Templar LMB Attack without weapon is missing animation. Weapon disciplines that grant weapon equips will not be fully functional until animations are added. Players can encounter jumping issues when spam-jumping from higher elevations to lower ones. Ranger machine gun bug - a weird state in which the Ranger animation appears to get stuck in LMB animation. Pressing alt while the trade window is open permanently hides the trade window. User Interface Some players have reported inventory items not updating their reduced amount. This appears to be happening most frequently with deeds and resource items. Blue crow effect persisting after reviving has been reported to occur at times. Logging out and back in will fix this issue. Chat disconnects may occur. If this happens, just exit to the lobby and rejoin. Test patch client doesn’t close itself after the game is exited. Ganzen Patchnotiz lesen
  9. 0.5.3.8

    General Racial discipline runes should no longer appear in player gravestones. Fixed the issue of players not being able to craft Mineral Hammer and similar harvest tools. Made adjustments to respawning harvestables that were causing players to get stuck. User Interface Players will no longer see the Edit Kingdom when they shouldn't or not see it when they should. Campaign More tweaks to wall resistances and catapult damage values. Guards should now correctly change faction when the parcel is claimed by growing a second Tree of Life. Respawn times for Ranger guards has been changed from 30 seconds to 5 minutes. Ranger Guards and personal banks are now neutral at campaign start and any point their associated parcel doesn't have an owner. Added inner guards to forts and keeps. Known Issues General Harvesting weak points on Slag, Cobblestone, and Muskhog may appear off the node, especially on the smaller rocks and ores. Currently Skill Tree navigation is slow and is currently being investigated. Knight Chain Pull and Myrmidon Net Pull may not function correctly - a fix is currently being investigated. Z-Fighting/Sorting issues on buildings have been reported during internal playtests. Guinecean Burrow FX persist after going from Stealth to Survival Trays. Centaur scale size in character creation is very large. Motion Blur and Depth of Focus settings have been altered and may need some more adjusting. Floating rocks and trees at the edge of campaign parcels may appear. The Champion often slides an appreciable distance after landing from his Leap ability. Some parcels are displaying their default name. Harvesting doobers are falling or floating away from the drop source. A balance pass is still in the works for hippos. Current feeder requirements may change. Players have reported getting stuck and/or lagging on various steps throughout some of the campaign zones. Frame rate performance may be slightly lower. Videos have been removed until we can update them. Floating temples have been reported. To fix this issue exit to lobby and return to the campaign. Destruction of buildings may also cause post processing visual issues. Hellcats missing animation after running leap. AI can track and attack stealthed players. AI may be difficult to loot/skin due to a smaller loot radius. Templar LMB Attack without weapon is missing animation. Weapon disciplines that grant weapon equips will not be fully functional until animations are added. Players can encounter jumping issues when spam-jumping from higher elevations to lower ones. Ranger machine gun bug - a weird state in which the Ranger animation appears to get stuck in LMB animation. Pressing alt while the trade window is open permanently hides the trade window. User Interface Some players have reported inventory items not updating their reduced amount. This appears to be happening most frequently with deeds and resource items. Blue crow effect persisting after reviving has been reported to occur at times. Logging out and back in will fix this issue. Chat disconnects may occur. If this happens, just exit to the lobby and rejoin. Test patch client doesn’t close itself after the game is exited.
  10. Patchnotes: 0.5.3.7

    !!!!THIS UPDATE REQUIRES A NEW PATCH INSTALL. PLEASE UNINSTALL AND DELETE YOUR CURRENT PATCH FILES AND DOWNLOAD THE NEW PATCH TEST CLIENT FROM https://crowfall.com/en/client/!!!! The new crowfall patch client has a gray bar at that top that says, "Crowfall Launcher". If your client has that gray bar at the top you have the most up to date patch client. Skills Reduced the time of Toast Notification for skills to 3 seconds, it was at 10. Should fix the bug of window is on screen too long. Discipline and General Powers Fixed a problem when a discipline with a granted slot getting destroyed also destroyed the slotted item. Line of sight will now be blocked by walls and buildings, even if they are friendly. Saltpeter Rounds: Cooldown is now correctly 68 seconds. Set Redirect Pain cooldown back to 45 seconds. Duelist Vanish will no longer leave you permanently snared. Visual Effects FX Fixes to Dryad Disc Healing Orbs. FX Myrmidon Whirlwind and Arcing Slash fix. Added FX scaling to Ranger Ranged Basic misses. User Interface Fixed the issue of overlapping text in equipment sheet. Fixed an issue where Trays would not update their correct slot amounts on vessel change. The issue of items getting stuck in the Spirit Bank has been addressed. Campaign Fort wall durability increased. Fort walls now reset themselves when holes/damaged below 50% has been applied. Adjustments have been made to the Keep Guards firing through walls. More adjustments are in the works. Modifications have been made to keep parcels to support faction changes. More adjustments have been made to the tree LODs. Known Issues General If you equip Master of Shields on a class that already has shields on it (Knight and Cleric) if you switch to a new vessel body you will enter a broken state that will require you to exit and restart the client. Harvesting weak points on Slag, Cobblestone, and Muskhog may appear off the node, especially on the smaller rocks and ores. Currently Skill Tree navigation is slow and is currently being investigated. Knight Chain Pull and Myrmidon Net Pull may not function correctly - a fix is currently being investigated. Z-Fighting/Sorting issues on buildings have been reported during internal playtests. Guinecean Burrow FX persist after going from Stealth to Survival Trays. Centaur scale size in character creation is very large. Motion Blur and Depth of Focus settings have been altered and may need some more adjusting. Floating rocks and trees at the edge of campaign parcels may appear. The Champion often slides an appreciable distance after landing from his Leap ability. Some parcels are displaying their default name. Harvesting doobers are falling or floating away from the drop source. A balance pass is still in the works for hippos. Current feeder requirements may change. Players have reported getting stuck and/or lagging on various steps throughout some of the campaign zones. Frame rate performance may be slightly lower. Videos have been removed until we can update them. Floating temples have been reported. To fix this issue exit to lobby and return to the campaign. Destruction of buildings may also cause post processing visual issues. Hellcats missing animation after running leap. AI can track and attack stealthed players. AI may be difficult to loot/skin due to a smaller loot radius. Templar LMB Attack without weapon is missing animation. Weapon disciplines that grant weapon equips will not be fully functional until animations are added. Players can encounter jumping issues when spam-jumping from higher elevations to lower ones. Ranger machine gun bug - a weird state in which the Ranger animation appears to get stuck in LMB animation. Pressing alt while the trade window is open permanently hides the trade window. User Interface Some players have reported inventory items not updating their reduced amount. This appears to be happening most frequently with deeds and resource items. Blue crow effect persisting after reviving has been reported to occur at times. Logging out and back in will fix this issue. Chat disconnects may occur. If this happens, just exit to the lobby and rejoin. Ganzen Patchnotiz lesen
  11. 0.5.3.7

    !!!!THIS UPDATE REQUIRES A NEW PATCH INSTALL. PLEASE UNINSTALL AND DELETE YOUR CURRENT PATCH FILES AND DOWNLOAD THE NEW PATCH TEST CLIENT FROM https://crowfall.com/en/client/!!!! The new crowfall patch client has a gray bar at that top that says, "Crowfall Launcher". If your client has that gray bar at the top you have the most up to date patch client. Skills Reduced the time of Toast Notification for skills to 3 seconds, it was at 10. Should fix the bug of window is on screen too long. Discipline and General Powers Fixed a problem when a discipline with a granted slot getting destroyed also destroyed the slotted item. Line of sight will now be blocked by walls and buildings, even if they are friendly. Saltpeter Rounds: Cooldown is now correctly 68 seconds. Set Redirect Pain cooldown back to 45 seconds. Duelist Vanish will no longer leave you permanently snared. Visual Effects FX Fixes to Dryad Disc Healing Orbs. FX Myrmidon Whirlwind and Arcing Slash fix. Added FX scaling to Ranger Ranged Basic misses. User Interface Fixed the issue of overlapping text in equipment sheet. Fixed an issue where Trays would not update their correct slot amounts on vessel change. The issue of items getting stuck in the Spirit Bank has been addressed. Campaign Fort wall durability increased. Fort walls now reset themselves when holes/damaged below 50% has been applied. Adjustments have been made to the Keep Guards firing through walls. More adjustments are in the works. Modifications have been made to keep parcels to support faction changes. More adjustments have been made to the tree LODs. Known Issues General If you equip Master of Shields on a class that already has shields on it (Knight and Cleric) if you switch to a new vessel body you will enter a broken state that will require you to exit and restart the client. Harvesting weak points on Slag, Cobblestone, and Muskhog may appear off the node, especially on the smaller rocks and ores. Currently Skill Tree navigation is slow and is currently being investigated. Knight Chain Pull and Myrmidon Net Pull may not function correctly - a fix is currently being investigated. Z-Fighting/Sorting issues on buildings have been reported during internal playtests. Guinecean Burrow FX persist after going from Stealth to Survival Trays. Centaur scale size in character creation is very large. Motion Blur and Depth of Focus settings have been altered and may need some more adjusting. Floating rocks and trees at the edge of campaign parcels may appear. The Champion often slides an appreciable distance after landing from his Leap ability. Some parcels are displaying their default name. Harvesting doobers are falling or floating away from the drop source. A balance pass is still in the works for hippos. Current feeder requirements may change. Players have reported getting stuck and/or lagging on various steps throughout some of the campaign zones. Frame rate performance may be slightly lower. Videos have been removed until we can update them. Floating temples have been reported. To fix this issue exit to lobby and return to the campaign. Destruction of buildings may also cause post processing visual issues. Hellcats missing animation after running leap. AI can track and attack stealthed players. AI may be difficult to loot/skin due to a smaller loot radius. Templar LMB Attack without weapon is missing animation. Weapon disciplines that grant weapon equips will not be fully functional until animations are added. Players can encounter jumping issues when spam-jumping from higher elevations to lower ones. Ranger machine gun bug - a weird state in which the Ranger animation appears to get stuck in LMB animation. Pressing alt while the trade window is open permanently hides the trade window. User Interface Some players have reported inventory items not updating their reduced amount. This appears to be happening most frequently with deeds and resource items. Blue crow effect persisting after reviving has been reported to occur at times. Logging out and back in will fix this issue. Chat disconnects may occur. If this happens, just exit to the lobby and rejoin.
  12. Patchnotes: 0.5.3.6

    Skills Potential fix for Time Bank applying past a skills max. Fix an issue with pip fill showing incorrectly. Discipline and General Powers Field Surgeon - Rescue should only last 10 seconds now. Fix to players being unable to equip put Retaliate into E slot of a Discipline granted Power Tray. Visual Effects Tweaks to Duelist Burrow. Tweaks to Shieldfighter and Shieldbreaker. Tweaks to Blademaster disc timing fix and Friar heal. Updated Druid Barksin and dmg tray shaders, polished the essence burn shader. Tweaks to Ranger basics fired in quick succession. Tweaks to Standard Bearer thunk fix and friend/foe projection fix for 15 circle. Tweaks to Foreman Back to Work. User Interface Fixed issue with Druid Essence burn meter border height. Improved positive feedback on weak point success. Pressing a floating window shortcut while the map is open should no longer crash the game. Fix issue with overlapping equipment slots. Environment Updated farm parcel to fix rock grouping. Artificial Intelligence Updating Guard AI so they more accurately attempt to stay within a stronghold. Known Issues General Harvesting weak points on Slag, Cobblestone, and Muskhog may appear off the node, especially on the smaller rocks and ores. Currently Skill Tree navigation is slow and is currently being investigated. Knight Chain Pull and Myrmidon Net Pull may not function correctly - a fix is currently being investigated. Z-Fighting/Sorting issues on buildings have been reported during internal playtests. Guinecean Burrow FX persist after going from Stealth to Survival Trays. Centaur scale size in character creation is very large. Motion Blur and Depth of Focus settings have been altered and may need some more adjusting. Floating rocks and trees at the edge of campaign parcels may appear. The Champion often slides an appreciable distance after landing from his Leap ability. Some parcels are displaying their default name. Harvesting doobers are falling or floating away from the drop source. A balance pass is still in the works for hippos. Current feeder requirements may change. Players have reported getting stuck and/or lagging on various steps throughout some of the campaign zones. Frame rate performance may be slightly lower. Videos have been removed until we can update them. Floating temples have been reported. To fix this issue exit to lobby and return to the campaign. Destruction of buildings may also cause post processing visual issues. Hellcats missing animation after running leap. AI can track and attack stealthed players. AI may be difficult to loot/skin due to a smaller loot radius. Templar LMB Attack without weapon is missing animation. Weapon disciplines that grant weapon equips will not be fully functional until animations are added. Players can encounter jumping issues when spam-jumping from higher elevations to lower ones. Ranger machine gun bug - a weird state in which the Ranger animation appears to get stuck in LMB animation. Pressing alt while the trade window is open permanently hides the trade window. User Interface Some players have reported inventory items not updating their reduced amount. This appears to be happening most frequently with deeds and resource items. Blue crow effect persisting after reviving has been reported to occur at times. Logging out and back in will fix this issue. Chat disconnects may occur. If this happens, just exit to the lobby and rejoin. Test patch client doesn’t close itself after the game is exited. Ganzen Patchnotiz lesen
  13. 0.5.3.6

    Skills Potential fix for Time Bank applying past a skills max. Fix an issue with pip fill showing incorrectly. Discipline and General Powers Field Surgeon - Rescue should only last 10 seconds now. Fix to players being unable to equip put Retaliate into E slot of a Discipline granted Power Tray. Visual Effects Tweaks to Duelist Burrow. Tweaks to Shieldfighter and Shieldbreaker. Tweaks to Blademaster disc timing fix and Friar heal. Updated Druid Barksin and dmg tray shaders, polished the essence burn shader. Tweaks to Ranger basics fired in quick succession. Tweaks to Standard Bearer thunk fix and friend/foe projection fix for 15 circle. Tweaks to Foreman Back to Work. User Interface Fixed issue with Druid Essence burn meter border height. Improved positive feedback on weak point success. Pressing a floating window shortcut while the map is open should no longer crash the game. Fix issue with overlapping equipment slots. Environment Updated farm parcel to fix rock grouping. Artificial Intelligence Updating Guard AI so they more accurately attempt to stay within a stronghold. Known Issues General Harvesting weak points on Slag, Cobblestone, and Muskhog may appear off the node, especially on the smaller rocks and ores. Currently Skill Tree navigation is slow and is currently being investigated. Knight Chain Pull and Myrmidon Net Pull may not function correctly - a fix is currently being investigated. Z-Fighting/Sorting issues on buildings have been reported during internal playtests. Guinecean Burrow FX persist after going from Stealth to Survival Trays. Centaur scale size in character creation is very large. Motion Blur and Depth of Focus settings have been altered and may need some more adjusting. Floating rocks and trees at the edge of campaign parcels may appear. The Champion often slides an appreciable distance after landing from his Leap ability. Some parcels are displaying their default name. Harvesting doobers are falling or floating away from the drop source. A balance pass is still in the works for hippos. Current feeder requirements may change. Players have reported getting stuck and/or lagging on various steps throughout some of the campaign zones. Frame rate performance may be slightly lower. Videos have been removed until we can update them. Floating temples have been reported. To fix this issue exit to lobby and return to the campaign. Destruction of buildings may also cause post processing visual issues. Hellcats missing animation after running leap. AI can track and attack stealthed players. AI may be difficult to loot/skin due to a smaller loot radius. Templar LMB Attack without weapon is missing animation. Weapon disciplines that grant weapon equips will not be fully functional until animations are added. Players can encounter jumping issues when spam-jumping from higher elevations to lower ones. Ranger machine gun bug - a weird state in which the Ranger animation appears to get stuck in LMB animation. Pressing alt while the trade window is open permanently hides the trade window. User Interface Some players have reported inventory items not updating their reduced amount. This appears to be happening most frequently with deeds and resource items. Blue crow effect persisting after reviving has been reported to occur at times. Logging out and back in will fix this issue. Chat disconnects may occur. If this happens, just exit to the lobby and rejoin. Test patch client doesn’t close itself after the game is exited.
  14. Patchnotes: 0.5.3.5

    General Fixed the interaction with the World and Local banks near the Temples in the Beachheads. They should now be functioning with the correct art asset. Updated the amount of import/export items for Spirit Banks. Skills Altered Prereq for Harvesting/Excavation tree unlock to 4 Pips in Gathering Proficiency in the Exploration Basics Tree. Blacksmithing Skill Tree is once again pre-req'd to Blacksmithing Basics skill node in the Crafting Basics skill tree. Discipline and General Powers Adjusted tooltips to clarify what Redirect Pain does. Added duration tooltip to Arcane Archer Binding Arrows, Bowmaster Hunker Down,Hand of the Gods, Druid Healing Rain, Druid Blight, Focusmaster Nova, Runecaster Sanctuary, Standard Bearer Banner of Storms, Standard Bearer Rallying Banner, Master of Tomes Firewall, Banshee Ghost Army, Blood Price, Confessor Fire Tornados, Piercing Orb, Druid Coalesce Life, Druid Coalesce Nature, Burning Hatred, Naiad Fountain of Life, Ranger Explosive Trap, Ranger Launch Explosive Trap, Scimitar Master Storm Caller Classes Ranger Barrage - Can no longer be distance modified. Supression Shot - Can no longer be distance modified. Known Issues General Harvesting weak points on Slag, Cobblestone, and Muskhog may appear off the node, especially on the smaller rocks and ores. Currently Skill Tree navigation is slow and is currently being investigated. The Map display is memory intensive. Please use sparingly as we are looking into ways to address this issue. In order to load out powers into a specific tray (Melee, Harvest, etc) or to alter your default combat tray you must be in that specific tray before pressing “K”. Otherwise it will appear as though you have no powers. Character sheet is still a work in progress - a new sheet is currently in development. Knight Chain Pull and Myrmidon Net Pull may not function correctly - a fix is currently being investigated. Z-Fighting/Sorting issues on buildings have been reported during internal playtests. Guinecean Burrow FX persist after going from Stealth to Survival Trays. Centaur scale size in character creation is very large. Motion Blur and Depth of Focus settings have been altered and may need some more adjusting. Floating rocks and trees at the edge of campaign parcels may appear. The Champion often slides an appreciable distance after landing from his Leap ability. Some parcels are displaying their default name. Harvesting doobers are falling or floating away from the drop source. A balance pass is still in the works for hippos. Current feeder requirements may change. Players have reported getting stuck and/or lagging on various steps throughout some of the campaign zones. Keeps have trees and rocks spawning in them. Frame rate performance may be slightly lower. Videos have been removed until we can update them. Floating temples have been reported. To fix this issue exit to lobby and return to the campaign. Destruction of buildings may also cause post processing visual issues. Hellcats missing animation after running leap. AI can track and attack stealthed players. AI may be difficult to loot/skin due to a smaller loot radius. Templar LMB Attack without weapon is missing animation. Non-Ranger classes lack bow animations. All bow related disciplines will remain inactive until they do. Weapon disciplines that grant weapon equips will not be fully functional until animations are added. Final Power Cost Multiplier is not properly calculating gains from skill trees. Players can encounter jumping issues when spam-jumping from higher elevations to lower ones. Ranger machine gun bug - a weird state in which the Ranger animation appears to get stuck in LMB animation. Pressing alt while the trade window is open permanently hides the trade window. User Interface Some players have reported inventory items not updating their reduced amount. This appears to be happening most frequently with deeds and resource items. Blue crow effect persisting after reviving has been reported to occur at times. Logging out and back in will fix this issue. Chat disconnects may occur. If this happens, just exit to the lobby and rejoin. Test patch client doesn’t close itself after the game is exited. Durability meter on items is not displaying properly. Ganzen Patchnotiz lesen
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