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Shiro

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  1. Wie lerne ich Crowfall richtig kennen?

    Das Problem des "Alleine Erkunden" gibt es nun seid die Kampagnen live sind, das stimmt leider. Dafür sind grundsätzlich die EKs da bzw. gab es zeitweise Nicht-PvP Server (offiziell) wo man weniger seltene Ressourcen finden und sich mit den Spielmechaniken vertraut machen konnte. Ich glaube aber, diese haben sie mittlerweile in den Ruhestand geschickt. Am besten ist also wirklich Du suchst Dir einen Partner (einfach bei uns im TeamSpeak abhängen ) und ihr seht euch die Welt zu zweit an. Dann ist die Wahrscheinlichkeit zumindest ein wenig geringer, dass Dich andere Spieler gleich über den Haufen laufen.
  2. Wie lerne ich Crowfall richtig kennen?

    Bezüglich EK wollte ich noch ergänzen, dass der Besitzer eines EK die Server immer wieder anstoßen muss, um als Online angezeigt zu werden. So ist mein EK (unter dem Namen Crowfall Community) meist offline, weil ich es nicht regelmäßig schaffe, den Server zu starten (mit einem einfachen klick auf "launch ek"). Das heißt, trotz Einstellung auf "public" kann es sein, dass der Großteil der EK Server offline ist. Eben weil die Besitzer selbst nicht drauf gehen. Wie @FearMe bereits gesagt hat, warten die meisten wieder auf den nächsten großen Patch.
  3. Suche Crowfall Fans, die ein wenig Freizeit erübrigen würden, um uns bei der Finalisierung eines größeren Projekt aus zu helfen. Abgesehen von Zeit ist nur etwas genaues arbeiten notwendig - keine technischen Anforderungen.

  4. Danke @Bluemotion für die News Hab das irgendwie komplett verpasst, dieses mal. Erstmal anschauen
  5. Herzlich Willkommen! :)

    1. Silberfunken

      Silberfunken

      Hallo Shiro,

       

      danke sehr :)

  6. Die Menschen und Elfen stellen sich vor!

    Für die breite Masse bestimmt erst im November. Könnte mir die erste Testversion auf der Testumgebung für Pre-Alpha 1 und 2 mit Ende Oktober vorstellen. Dazu gibt es aber noch keine genaueren Infos - zumindest sind mir keine bekannt.
  7. Herzlich Willkommen! :)

  8. Totaler Wipe mit kommenden Update

    Es gibt noch kein offizielles Datum, doch eines steht bereits fest: Mit Pre-Alpha Patch 5.3 wird erstmal ordentlich aufgeräumt in der Crowfall Datenbank. Denn alles - wirklich alles - wird mit dem kommenden Update zurückgesetzt. Von Ausrüstung, Inventar und Seelenbank bis hin zum Fertigkeitensystem. Letzteres war dabei nun seit dem Start der Pre-Alpha vor knapp 2 Jahren im Dauerbetrieb. Viele der Neuzugänge in der Crowfall Gemeinschaft haben sich möglicherweise bereits geärgert, dass andere Spieler schon deutlich bessere Werte erreichen konnte als man selbst. Mit 5.3 ist damit erstmal wieder Schluss. Mit der Aufspielung zum neuen Spielbuild werden die Karten neu gemischt und jeder Crowfall Fan hat dann wieder gleichen Chancen. Ob das Zurücksetzen der Fertigkeitenbäume darauf schließen lässt, dass das angekündigte Völker und Klassen System Einzug hält, muss derzeit noch jeder selbst für sich entscheiden. Offizielle Aussagen gibt es diesbezüglich nicht. Hier aber erstmal die Fakten zum kommenden Patch 5.3: Das Update erscheint zuerst auf der Testumgebung von Crowfall. Pre-Alpha 1 und Pre-Alpha 2 Spieler erhalten wie üblich zuerst Zugang zu dieser Testumgebung. Andere Gruppen folgend anschließend wieder in Wellen. Alles (Fertigkeiten, Fähigkeiten, Inventar, Seelenbank und Ewige Königreiche) wird zurückgesetzt. Account basierende Gegenstände (beispielsweise Gebäude, Mauern für das Ewige Königreich) werden dem Account retourniert.
  9. Totaler Wipe mit kommenden Update

    Es gibt noch kein offizielles Datum, doch eines steht bereits fest: Mit Pre-Alpha Patch 5.3 wird erstmal ordentlich aufgeräumt in der Crowfall Datenbank. Denn alles - wirklich alles - wird mit dem kommenden Update zurückgesetzt. Von Ausrüstung, Inventar und Seelenbank bis hin zum Fertigkeitensystem. Letzteres war dabei nun seit dem Start der Pre-Alpha vor knapp 2 Jahren im Dauerbetrieb. Viele der Neuzugänge in der Crowfall Gemeinschaft haben sich möglicherweise bereits geärgert, dass andere Spieler schon deutlich bessere Werte erreichen konnte als man selbst. Mit 5.3 ist damit erstmal wieder Schluss. Mit der Aufspielung zum neuen Spielbuild werden die Karten neu gemischt und jeder Crowfall Fan hat dann wieder gleichen Chancen. Ob das Zurücksetzen der Fertigkeitenbäume darauf schließen lässt, dass das angekündigte Völker und Klassen System Einzug hält, muss derzeit noch jeder selbst für sich entscheiden. Offizielle Aussagen gibt es diesbezüglich nicht. Hier aber erstmal die Fakten zum kommenden Patch 5.3: Das Update erscheint zuerst auf der Testumgebung von Crowfall. Pre-Alpha 1 und Pre-Alpha 2 Spieler erhalten wie üblich zuerst Zugang zu dieser Testumgebung. Andere Gruppen folgend anschließend wieder in Wellen. Alles (Fertigkeiten, Fähigkeiten, Inventar, Seelenbank und Ewige Königreiche) wird zurückgesetzt. Account basierende Gegenstände (beispielsweise Gebäude, Mauern für das Ewige Königreich) werden dem Account retourniert. Freust Du Dich auf das komplette Zurücksetzen aller Fertigkeiten Punkte? Ganzen Artikel lesen
  10. Haha, da hast Du recht. Als Community hat man aber nach wie vor ein wenig Einfluss auf die deutsche Namensgebung. Vielleicht sollten wir hier nochmal deutliches Feedback aussprechen? Und btw - Herzlich Willkommen in der CFC auch hier nochmal
  11. Herzlich Willkommen! :)

  12. Patchnotes: 0.5.2.10

    Patchnotizen Spieler haben davon berichtet, dass sie in Umgebungsobjekten stecken zu bleiben. Normalerweise kann man das feststecken beheben, indem man sich in die Lobby ausloggt und die Welt neu betritt. Kampagnen Weitergehende Arbeiten zur Verbesserung von Info Boxen bei den Belagerungen: Neue Benutzeroberfläche-Boxen für Belagerungswaffen in benachbarten Parzellen. Befindest Du Dich in der Nähe von mehreren Belagerungswaffen, so hat näheste eine vergrößerte UI Box. Beide Varianten (große und kleine Boxen) sollten alle notwendigen Informationen wie Lebensindikatoren, Name der Parzelle sowie Teamszugehörigkeit und die verbleibende Zeit darstellen. Verbesserte Kollisionsabfragen bei Baum des Lebens sowie dem Verfluchten Baum. Eine Benachrichtigung sollte nun erscheinen, wenn eine Fraktion ein Fort einnimmt. Das UI zur Einnahme von Forts bzw deren Belagerungen sollte nun kein falsches Icon mehr anzeigen. Die Beschreibung der Belagerungswaffen wurde aktualisiert. Graslandschaft-Parzellen wurden rund um die Bergparzellen platziert, um zu verhindern, dass Spieler stecken bleiben. Allgemeines folgt... Disziplinen und Fähigkeiten folgt... Bekannte Fehler Allgemeines folgt... Benutzeroberfläche folgt... Patchnotes Players have been reporting getting stuck in environmental objects. You can usually fix this by exiting to Lobby and canceling the exit. This initiates a character movement that may help get you unstuck. Campaign Continuing to update and iterate on new Siege Info Box including: The new siege UI for the small box for sieges in nearby parcels. If you are near multiple sieges, the closest one uses the "maximized" siege UI, the others stack below it using the "minimized" version Both max and min version need to show the health indicators of the tree, the name of the parcel, the teams involved, the countdown timer remaining Collision updates made to Tree of Life and Banetree objects to help prevent players from getting stuck. Fort claim notification toast should trigger when a new faction starts taking points away from the old faction The fort claim/siege UI should no longer show for beachhead parcels. Updated siege description for Tyranny. Added grassland parcels around mountain parcels to help prevent players from getting stuck. General Training Dummies adjustments Removed a bulk of training dummies from Beachheads. There are now 3 friendly and 3 enemy per beachhead. Training dummies can no longer be moved via powers like Chain Pull. Updated armor stats on training dummies to show correct damage taken. Training dummies no longer creepily follow the player. They now remain stationary and do not rotate. Fixed an issue that was causing duplications with overflow items. Disciplines and Powers Duelist being hit while burrowed should now correctly remove him from the burrow state. Known Issues General Three of the four teleports leading out of the Keeps won’t teleport correctly. Sometimes teleporting inside the Keep will teleport you to the top of the gate house. A balance pass is still in the works for hippos. Current feeder requirements may change. Players have reported getting stuck and/or lagging on various steps throughout some of the campaign zones. After looting a boar the skinnable/harvestable body sinks into the ground. Keeps have trees and rocks spawning in them. Frame rate performance may be slightly lower in this version. Videos have been removed until we can update them. Floating temples have been reported. To fix this issue exit to lobby and return to the campaign. Net Pull, Chain Pull, and Tornado powers are buggy. Divine Light may cause post processing visual issues. Destruction of buildings may also cause post processing visual issues. Hellcats missing animation after running leap. Bard Song of Speed cancels when entering combat. Bard Song of Speed remains at combat buff amounts if the buff was placed on you and you were in combat mode, then went into non combat movement speed (waiting on race/class split to fix this). AI can track and attack stealthed players. AI may be difficult to loot/skin due to a smaller loot radius. Some players have reported issues with Druid Blink (teleport) not correctly moving the player in the desired position. Templar LMB Attack without weapon is missing animation. Non-Ranger classes lack bow animations. All bow related disciplines will remain inactive until they do. Weapon disciplines that grant weapon equips will not be fully functional until animations are added. Power Cost Multiplier issues with dual wield weapons are present. These issues have been fixed in a future release (5.3) and will no longer be an issue. Final Power Cost Multiplier is not properly calculating gains from skill trees. Players can encounter jumping issues when spam-jumping from higher elevations to lower ones. Ranger machine gun bug - a weird state in which the Ranger animation appears to get stuck in LMB animation. Pressing alt while the trade window is open permanently hides the trade window. User Interface Some players have reported inventory items not updating their reduced amount. This appears to be happening most frequently with deeds and resource items. Map : Zooming In With Mouse Wheel Does Not Change The Slider. Blue crow effect persisting after reviving has been reported to occur at times. Logging out and back in will fix this issue. Chat disconnects may occur. If this happens, just exit to the lobby and rejoin. Test patch client doesn’t close itself after the game is exited. Ganzen Patchnotiz lesen
  13. 0.5.2.10

    Patchnotizen Spieler haben davon berichtet, dass sie in Umgebungsobjekten stecken zu bleiben. Normalerweise kann man das feststecken beheben, indem man sich in die Lobby ausloggt und die Welt neu betritt. Kampagnen Weitergehende Arbeiten zur Verbesserung von Info Boxen bei den Belagerungen: Neue Benutzeroberfläche-Boxen für Belagerungswaffen in benachbarten Parzellen. Befindest Du Dich in der Nähe von mehreren Belagerungswaffen, so hat näheste eine vergrößerte UI Box. Beide Varianten (große und kleine Boxen) sollten alle notwendigen Informationen wie Lebensindikatoren, Name der Parzelle sowie Teamszugehörigkeit und die verbleibende Zeit darstellen. Verbesserte Kollisionsabfragen bei Baum des Lebens sowie dem Verfluchten Baum. Eine Benachrichtigung sollte nun erscheinen, wenn eine Fraktion ein Fort einnimmt. Das UI zur Einnahme von Forts bzw deren Belagerungen sollte nun kein falsches Icon mehr anzeigen. Die Beschreibung der Belagerungswaffen wurde aktualisiert. Graslandschaft-Parzellen wurden rund um die Bergparzellen platziert, um zu verhindern, dass Spieler stecken bleiben. Allgemeines folgt... Disziplinen und Fähigkeiten folgt... Bekannte Fehler Allgemeines folgt... Benutzeroberfläche folgt... Patchnotes Players have been reporting getting stuck in environmental objects. You can usually fix this by exiting to Lobby and canceling the exit. This initiates a character movement that may help get you unstuck. Campaign Continuing to update and iterate on new Siege Info Box including: The new siege UI for the small box for sieges in nearby parcels. If you are near multiple sieges, the closest one uses the "maximized" siege UI, the others stack below it using the "minimized" version Both max and min version need to show the health indicators of the tree, the name of the parcel, the teams involved, the countdown timer remaining Collision updates made to Tree of Life and Banetree objects to help prevent players from getting stuck. Fort claim notification toast should trigger when a new faction starts taking points away from the old faction The fort claim/siege UI should no longer show for beachhead parcels. Updated siege description for Tyranny. Added grassland parcels around mountain parcels to help prevent players from getting stuck. General Training Dummies adjustments Removed a bulk of training dummies from Beachheads. There are now 3 friendly and 3 enemy per beachhead. Training dummies can no longer be moved via powers like Chain Pull. Updated armor stats on training dummies to show correct damage taken. Training dummies no longer creepily follow the player. They now remain stationary and do not rotate. Fixed an issue that was causing duplications with overflow items. Disciplines and Powers Duelist being hit while burrowed should now correctly remove him from the burrow state. Known Issues General Three of the four teleports leading out of the Keeps won’t teleport correctly. Sometimes teleporting inside the Keep will teleport you to the top of the gate house. A balance pass is still in the works for hippos. Current feeder requirements may change. Players have reported getting stuck and/or lagging on various steps throughout some of the campaign zones. After looting a boar the skinnable/harvestable body sinks into the ground. Keeps have trees and rocks spawning in them. Frame rate performance may be slightly lower in this version. Videos have been removed until we can update them. Floating temples have been reported. To fix this issue exit to lobby and return to the campaign. Net Pull, Chain Pull, and Tornado powers are buggy. Divine Light may cause post processing visual issues. Destruction of buildings may also cause post processing visual issues. Hellcats missing animation after running leap. Bard Song of Speed cancels when entering combat. Bard Song of Speed remains at combat buff amounts if the buff was placed on you and you were in combat mode, then went into non combat movement speed (waiting on race/class split to fix this). AI can track and attack stealthed players. AI may be difficult to loot/skin due to a smaller loot radius. Some players have reported issues with Druid Blink (teleport) not correctly moving the player in the desired position. Templar LMB Attack without weapon is missing animation. Non-Ranger classes lack bow animations. All bow related disciplines will remain inactive until they do. Weapon disciplines that grant weapon equips will not be fully functional until animations are added. Power Cost Multiplier issues with dual wield weapons are present. These issues have been fixed in a future release (5.3) and will no longer be an issue. Final Power Cost Multiplier is not properly calculating gains from skill trees. Players can encounter jumping issues when spam-jumping from higher elevations to lower ones. Ranger machine gun bug - a weird state in which the Ranger animation appears to get stuck in LMB animation. Pressing alt while the trade window is open permanently hides the trade window. User Interface Some players have reported inventory items not updating their reduced amount. This appears to be happening most frequently with deeds and resource items. Map : Zooming In With Mouse Wheel Does Not Change The Slider. Blue crow effect persisting after reviving has been reported to occur at times. Logging out and back in will fix this issue. Chat disconnects may occur. If this happens, just exit to the lobby and rejoin. Test patch client doesn’t close itself after the game is exited.
  14. Patchnotes: 0.5.2.9

    Patchnotizen Kampagnen folgt... (fehlt derzeit aus Zeitmangel) Allgemeines folgt... (fehlt derzeit aus Zeitmangel) Disziplinen und Fähigkeiten folgt... (fehlt derzeit aus Zeitmangel) Bekannte Fehler folgt... (fehlt derzeit aus Zeitmangel) Patchnotes Campaign Continuing to update and iterate on new Siege Info Box including: The new siege UI for the small box for sieges in nearby parcels. If you are near multiple sieges, the closest one uses the "maximized" siege UI, the others stack below it using the "minimized" version Both max and min version need to show the health indicators of the tree, the name of the parcel, the teams involved, the countdown timer remaining Collision updates made to Tree of Life and Banetree objects to help prevent players from getting stuck. Fort claim notification toast should trigger when a new faction starts taking points away from the old faction The fort claim/siege UI should no longer show for beachhead parcels. Updated siege description for Tyranny. Added grassland parcels around mountain parcels to help prevent players from getting stuck. General Training Dummies adjustments Removed a bulk of training dummies from Beachheads. There are now 3 friendly and 3 enemy per beachhead. Training dummies can no longer be moved via powers like Chain Pull. Updated armor stats on training dummies to show correct damage taken. Training dummies no longer creepily follow the player. They now remain stationary and do not rotate. Fixed an issue that was causing duplications with overflow items. Disciplines and Powers Duelist being hit while burrowed should now correctly remove him from the burrow state. Known Issues General Three of the four teleports leading out of the Keeps won’t teleport correctly. Sometimes teleporting inside the Keep will teleport you to the top of the gate house. A balance pass is still in the works for hippos. Current feeder requirements may change. Players have reported getting stuck and/or lagging on various steps throughout some of the campaign zones. After looting a boar the skinnable/harvestable body sinks into the ground. Keeps have trees and rocks spawning in them. Frame rate performance may be slightly lower in this version. Videos have been removed until we can update them. Floating temples have been reported. To fix this issue exit to lobby and return to the campaign. Net Pull, Chain Pull, and Tornado powers are buggy. Divine Light may cause post processing visual issues. Destruction of buildings may also cause post processing visual issues. Hellcats missing animation after running leap. Bard Song of Speed cancels when entering combat. Bard Song of Speed remains at combat buff amounts if the buff was placed on you and you were in combat mode, then went into non combat movement speed (waiting on race/class split to fix this). AI can track and attack stealthed players. AI may be difficult to loot/skin due to a smaller loot radius. Some players have reported issues with Druid Blink (teleport) not correctly moving the player in the desired position. Templar LMB Attack without weapon is missing animation. Non-Ranger classes lack bow animations. All bow related disciplines will remain inactive until they do. Weapon disciplines that grant weapon equips will not be fully functional until animations are added. Power Cost Multiplier issues with dual wield weapons are present. These issues have been fixed in a future release (5.3) and will no longer be an issue. Final Power Cost Multiplier is not properly calculating gains from skill trees. Players can encounter jumping issues when spam-jumping from higher elevations to lower ones. Ranger machine gun bug - a weird state in which the Ranger animation appears to get stuck in LMB animation. Pressing alt while the trade window is open permanently hides the trade window. User Interface Some players have reported inventory items not updating their reduced amount. This appears to be happening most frequently with deeds and resource items. Map : Zooming In With Mouse Wheel Does Not Change The Slider. Blue crow effect persisting after reviving has been reported to occur at times. Logging out and back in will fix this issue. Chat disconnects may occur. If this happens, just exit to the lobby and rejoin. Test patch client doesn’t close itself after the game is exited. Ganzen Patchnotiz lesen
  15. 0.5.2.9

    Patchnotizen Kampagnen folgt... (fehlt derzeit aus Zeitmangel) Allgemeines folgt... (fehlt derzeit aus Zeitmangel) Disziplinen und Fähigkeiten folgt... (fehlt derzeit aus Zeitmangel) Bekannte Fehler folgt... (fehlt derzeit aus Zeitmangel) Patchnotes Campaign Continuing to update and iterate on new Siege Info Box including: The new siege UI for the small box for sieges in nearby parcels. If you are near multiple sieges, the closest one uses the "maximized" siege UI, the others stack below it using the "minimized" version Both max and min version need to show the health indicators of the tree, the name of the parcel, the teams involved, the countdown timer remaining Collision updates made to Tree of Life and Banetree objects to help prevent players from getting stuck. Fort claim notification toast should trigger when a new faction starts taking points away from the old faction The fort claim/siege UI should no longer show for beachhead parcels. Updated siege description for Tyranny. Added grassland parcels around mountain parcels to help prevent players from getting stuck. General Training Dummies adjustments Removed a bulk of training dummies from Beachheads. There are now 3 friendly and 3 enemy per beachhead. Training dummies can no longer be moved via powers like Chain Pull. Updated armor stats on training dummies to show correct damage taken. Training dummies no longer creepily follow the player. They now remain stationary and do not rotate. Fixed an issue that was causing duplications with overflow items. Disciplines and Powers Duelist being hit while burrowed should now correctly remove him from the burrow state. Known Issues General Three of the four teleports leading out of the Keeps won’t teleport correctly. Sometimes teleporting inside the Keep will teleport you to the top of the gate house. A balance pass is still in the works for hippos. Current feeder requirements may change. Players have reported getting stuck and/or lagging on various steps throughout some of the campaign zones. After looting a boar the skinnable/harvestable body sinks into the ground. Keeps have trees and rocks spawning in them. Frame rate performance may be slightly lower in this version. Videos have been removed until we can update them. Floating temples have been reported. To fix this issue exit to lobby and return to the campaign. Net Pull, Chain Pull, and Tornado powers are buggy. Divine Light may cause post processing visual issues. Destruction of buildings may also cause post processing visual issues. Hellcats missing animation after running leap. Bard Song of Speed cancels when entering combat. Bard Song of Speed remains at combat buff amounts if the buff was placed on you and you were in combat mode, then went into non combat movement speed (waiting on race/class split to fix this). AI can track and attack stealthed players. AI may be difficult to loot/skin due to a smaller loot radius. Some players have reported issues with Druid Blink (teleport) not correctly moving the player in the desired position. Templar LMB Attack without weapon is missing animation. Non-Ranger classes lack bow animations. All bow related disciplines will remain inactive until they do. Weapon disciplines that grant weapon equips will not be fully functional until animations are added. Power Cost Multiplier issues with dual wield weapons are present. These issues have been fixed in a future release (5.3) and will no longer be an issue. Final Power Cost Multiplier is not properly calculating gains from skill trees. Players can encounter jumping issues when spam-jumping from higher elevations to lower ones. Ranger machine gun bug - a weird state in which the Ranger animation appears to get stuck in LMB animation. Pressing alt while the trade window is open permanently hides the trade window. User Interface Some players have reported inventory items not updating their reduced amount. This appears to be happening most frequently with deeds and resource items. Map : Zooming In With Mouse Wheel Does Not Change The Slider. Blue crow effect persisting after reviving has been reported to occur at times. Logging out and back in will fix this issue. Chat disconnects may occur. If this happens, just exit to the lobby and rejoin. Test patch client doesn’t close itself after the game is exited.
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